
הטיסה שלי לרומא בוטלה שעתיים לפני ההמראה בטענה של "תקלה טכנית בלתי צפויה". חברת התעופה הציעה טיסה חלופית רק ליום למחרת, מה שגרם לי לאבד לילה במלון ששילמתי מראש וסיור מוזמן. החברה הציעה שובר של 250 יורו לטיסה עתידית, אבל לא פיצוי כספי ישיר. מדובר בטיסה מישראל לאיטליה עם חברה אירופאית. האם מגיע לי פיצוי גבוה יותר לפי החוק? כיצד אוכל לדרוש פיצוי על ההוצאות הנוספות שנגרמו לי?

היי אפרת, בהתאם למתואר, חברת התעופה התנהלה בצורה לא נכונה ובניגוד לחוק. ברוב המקרים גם תקלה טכנית אינה פוטרת את חברת התעופה מפיצוי. בהתאם למה שציינת, ככל הנראה קמה לך זכאות לפיצוי על סך 2,310 שקלים לכל נוסע בהתאם למרחק הטיסה מישראל לרומא, בנוסף, את גם זכאית להוצאות העקיפות שנגרמו לך, כגון: הפסד הלילה הראשון במלון, הוצאות תחבורה נניח שחזרת בחזרה מנתב"ג ובחזרה לנתב"ג למוחרת, והוצאות מזון ושתייה. את כל הדברים הללו חברת התעופה הייתה מחויבת לספק לך עפי חוק. במידה ואת מעוניינת לשמוע פרטים נוספים כיצד לפעול, את יותר ממוזמנת ליצור עמי קשר ממש כאן דרך הכרטיס שלי בשיחה טלפונית ללא התחייבות או עלות חלילה.
יצחק מימון, עו"ד מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

במקרה שאתה מתאר הטיסה הוקדמה מעל 8 שעות. לפיכך, הסעיף הרלוונטי בעניינך בחוק שירותי תעופה הוא סעיף 8(א) וסעיף 8(ב) שם נקבע כי : (8(א)"נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמועד המראתה הוקדם ביותר מחמש שעות ...
המשך תשובה