
שלום, 1. קניתי כרטיס טיסה דרך אתר של סוכנות נסיעות לתאריך 29.6 השנה. 2. במהלך המלחמה עם איראן (שהתחילה ב-13.6) הודיעה חברת התעופה בכלי התקשורת שכל הטיסות מבוטלות עד 30.6, אבל אני לא קיבלתי הודעה אישית על ביטול - לא מחברת התעופה ולא מסוכנות הנסיעות. 3. ב-24.6 (היום שבו הסתיימה המלחמה) פניתי אל סוכנות הנסיעות (במייל, אין דרך אחרת) כדי לברר אם הטיסה בוטלה. קיבלתי רק מענה אוטומטי שמסביר שעקב המצב הם לא יכולים לענות במהירות וכו'. רק בבוקר 29.6, אחרי שפניתי שוב, הם ענו שהכרטיס מבוטל ושאקבל החזר. 4. כיוון שראיתי באותו בוקר (29.6) באתר של חברת התעופה שהטיסה שהייתי אמור לעלות עליה יוצאת בכל זאת, קניתי כרטיס חדש לטיסה הזאת בו ביום, הפעם ישירות מחברת התעופה. הוא עלה לי כ-100 דולר יותר מהכרטיס המקורי. 5. בינתיים אכן קיבלתי החזר מסוכנות הנסיעות על ההזמנה המקורית - ההחזר היה בדיוק בגובה הסכום ששילמתי על הכרטיס הראשון, אך כמובן לא כיסה את ההפרש בין הכרטיס המקורי, שהתבטל, לבין הכרטיס שקניתי ביום הטיסה. האם אני זכאי לקבל פיצוי כלשהו מסוכנות הנסיעות או מחברת התעופה? תודה

המקרה שלך מאוד הרגיז אותי, כי בסופו של דבר הטיסה המקורית שלך אכן יצאה לפועל. ראשית, הייתי פונה לחברת התעופה ומסביר בפנייה מסודרת את כל השתלשלות האירועים, ומבקש את ההפרש שבין הכרטיסים. בנוסף, הייתי מבקש גם פיצוי בהתאם למרחק הטיסה מכוון שבפועל הודעת הביטול של הטיסה המקורית שלך הייתה רק ביום 29.06.25, קרי, יום לפני הטיסה המקורית. במידה ויסרבו לך, תעדכן אותי ואנסה לסייע לך.
יצחק מימון, עו"ד, מנהל הפורום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

היי ולרי, ממה שאתה מתאר יש כאן התנהלות לא תקינה של כל הצדדים. ברגע שהטיסה התבטלה היא מן הסתם לא התקיימה, לפיכך, אסור להם להשאיר את התמורה אצלם, כאשר לא נגרמה להם שום הוצאה, זהו כספכם ! הייתי מציע ל...
המשך תשובה