סבתא שלי בת 90. לפני העלייה לישראל היא עברה הקרנות בשל הגזזת. היא לא תבעה פיצויים מעולם. האם זה אפשרי להגיש תביעה לאחר כל כך הרבה שנים ובגיל כזה?
שלום צחי. גם בגיל מבוגר וגם בחלוף כל כך הרבה שנים, ניתן כיום לתבוע פיצויים על פי החוק.
אציין כי הפיצויים ניתנים רק במקרה שסבתך תוכר כמי שאכן עברה הקרנות וכמי שחולה באחת מהמחלות המוכרות בחוק- גידולי מח, גידולים ממאירים באזור הראש והצוואר, גידולי עור סרטניים באזור הראש והצוואר, קרחות באזורים מצולקים בקרקפת כתוצאה מההקרנות וסרטן הדם.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ידין ירון - איריס ירון אונגר ושות` ונוטריון
055-4532750
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
החוק לפיצוי נפגעי הקרנות נגד גזזת חל גם על מי שנולד בישראל וקיבל הקרנות בישראל בין השנים 1946 ועד סוף 1060, לפיכך בוודאי שאמך זכאית על פי החוק לפיצויים אם היא חלתה באחת המחלות המוכרות בחוק...
המשך תשובה