שלום רב, לפני 6 שנים הכיר משהב״ט בנכות שלי לפי 10% (פגיעה חמורה בשמיעה). האם הנכות מוכרת אוטומטית גם על-ידי הביטוח הלאומי? אם לא - האם עליי לפנות לביטוח לאומי ולבקש הכרה? אילו הטבות / הקלות ניתנות לנכה 10% לפי הביטוח הלאומי? תודה!
עמית שלום,
הכרה בנכות באגף השיקום אינה מקנה הכרה אוטומטית בבטל"א. עפ"י החוק אין לקבל קצבאות על אותה נכות גם מבטל"א וגם ממשהב"ט. בכל מקרה, 10% בביטוח לאומי לא מקנה זכויות כלשהן.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
תמר סיון משרד עו"ד
055-4532758
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יתכן ויש עילה לתביעה. צריך לבדוק היטב את התעוד הרפואי וכן את מועד גילוי המחלה. לאור התיקון האחרון בחוק הנכים, יתכן והמסלול של חוק הנכים אינו פתוח בפניך, ויהיה עליך לפנות למסלול של נפגעי עבודה בביטוח ה...
המשך תשובה