בעקבות פסיקת בימ"ש עליון בעניין "עמרם נגד עמרם" להלן שאלתי: הנחלה as is עברה בהליך של "בן ממשיך" בלבד... לאחד היורשים, ללא שום הסתייגויות או פגם....! אוסיף ואומר שגם לא הושארה צוואה....!!! המורישים הלכו לעולם שכולו טוב... האם שאר היורשים יכולים לתבוע את מיכסת הייצור/ביצים של הנחלה בהסתמך על תקדים/הלכה פסוקה מטעם בית המשפט העליון המוזכר לעיל....? ומדוע..?
קובי שלום
מכסת הביצים הינה חלק מהעיזבון .
מאחר ונחלה אינה חלק מהעיזבון הרי שהנחלה עוברת בירושה לפי הסכם המשבצת .
במקרה דנן מאחר ומונה בן ממשיך הרי שהוא זה שיירש את הנחלה.
מאחר ולא נערכה צוואה הרי שהעיזבון יחולק על פי חוק הירושה
בברכה,
יעל פרי, עו"ד
מנהלת פורום אגודות שיתופיות, מושבים,קיבוצים ובן ממשיך
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יעל פרי
055-4532754
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אופיר שלום, זכויות הבניה הפטורות מתשלום לרשות מקרקעי ישראל הינן - 375 מ"ר לפי חלוקה לשלוש יחידות מגורים (160 מ"ר לבעל הנחלה, יחידה של 160 מ"ר לבן הממשיך ויחידה שלישית 55 מ"ר לנכד) כל עוד לא חרגת מהי...
המשך תשובה