הוריי היו בעלי משק חקלאי במשך עשרות שנים. כאשר הם נפטרו הם הורישו לי את המשק. הבעיה היא שיש במקום חריגות בנייה משמעותיות. מי אמור לשלם את הקנסות ו/או את עלות פירוק החריגות? אני אציין שמעולם לא היה לי קשר לבנייה הזו וחייתי בחו"ל מרבית חיי.
טליה שלום,
החובה לטפל בחריגות הבניה שעל נכס הינה של הבעלים של הנכס.
לכן, אם ירשת את הנכס עם חריגות הבניה חלה עליך החובה והאחריות להכשיר את החריגות בין אם על ידי קבלת היתר לחריגות ובין על ידי הריסתן וכן לשאת בעלויות הכרוכות בכך.
בהצלחה,
יעל פרי, עו"ד
מנהלת פורום דיני קיבוצים ומושבים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יעל פרי
055-4532754
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, הליל השיוך הינו הליך מורכב וארוך ומשתנה בין קיבוץ לקיבוץ לכן לא אוכל להשיב לך כמה זמן ההליך יקח. לאחר שתחתמו על הסכם חכירה ישירות מול המנהל תהפכו להיות הבעלים של הדירה ותוכלו למכור/ להוריש ...
המשך תשובה