שלום אתמול נסעתי באיזור דרום ת"א. הרכב שלי גלש לצומת באור אדום למרות שהיה בהאטה. באופן אוטמטי חזרתי רוורס לאט ושמתי לב שהיו 2 פלשים. אני לא זוכר באיזה שלב זה היה. אם לפני הרוורס או אחרי הרוורס.... מה עושים? האם בעקבות החוק לתיקון במידה וצולמתי יש רק קנס של 1500 ש"ח או גם נקודות? מבין שמדובר על 10 נקודות כלומר לא מחייב קורס נהיגה מונעת (12 נק) אשמח לייעוץ והכוונה חייב לציין שיש לי עבר נקי בשנים האחרונות למעט מהירות מופרזת לפני כ 4-5 שנים בערך. תודה
שלום רב, לאי ציות לאור אדום יש שתי ורסיות, אחת "רגילה" קנס בלבד ועשר נקודות. שניה בנסיבות מחמירות, זימון לדין והעונש נקבע ע"י שופט. הנסיבה המחמירה בד"כ מעבר באור אדום לאחר חמש שניות ממועד התחלפות האור.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

איתן שלום רב, לדעתי אכן מדובר בכשל ראייתי / פגם בכתב האישום אך לא בטוח שבהכרח יביא לביטול כתב האישום. יש לבחון את חומר הראיות בתיק - סביר להניח שקיימת ראייה אובייקטיבית המצביעה על המהירות שנמדד...
המשך תשובה