שלום קניתי בית בשכונת בנים בקיבוץ וכעת לקראת סיום הבנייה מתברר כי ככל הנראה הכוונה היא לאכלס את הבתים ללא טופס 4. אני חושש כי מדובר בעבירה על החוק ושאלתי היא מי נושא באחריות להפרת החוק? הדייר, הקבלן או מנהל הפרויקט? מי אחראי להוצאת טופס 4 במקרה בו הדבר לא מצויין בצורה ברורה בחוזה?
זאב שלום,
החובה להוצאת טופס 4 חלה על החברה הקבלנית אשר ביצעה את הפרויקט, כעדות לכך שניתן לחברו לחשמל ולמים ולאכלסו. לצורך קבלת טופס 4 צריכים להתקיים מספר תנאים מהותיים, וביניהם כי הבניה תואמת את התכניות והיתרי הבניה וכי המבנה ראוי לשימוש.
בברכה,
ליאנה שעשוע, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין נוטריון וגישור אבי א. ששו
055-4532823
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
דוד שלום, מהנתונים שאתה נותן לא נראה לי שהתקבל טופס 4 אשר מתקל בגמר בנייה. ככול ומודיעים לך על איכלוס בעוד 5-6 חודשים זה אומר אולי שהתקבל טופס 4 ללא אישור לאיכלוס ולכן זה לא עומד על פניו בתנאי ההסכ...
המשך תשובה