שלום רב, סבתי וסבי, הוריו של אבי, נפטרו לפני קרוב ל -40 שנה ומאז הורי אחיי ואני מתגוררים בבית שהיה שייך לה. סבתי טו סבי מעולם לא הכינו צוואה ולאבי עליו השלום היו עוד 3 אחים. כולם כולל אבי אינם בין החיים מזה מספר שנים לא מבוטל.עוד לפני מותה של סבתי חציו של הבית הושכר תמיד בדמי מפתח שאחיו של אבי קיבלו וזה היה מקובל עלינו: לא שילמנו שכירות עבור חלק מהדירה בה התגוררנו ועדיין מתגוררים (בלי אבי)אולם שילמנו ועדיין משלמים עבור כל התשלומים השוטפים.במשך השנים התחלפו השוכרים בדמי מפתח אשר שילמו ועדיין משלמים לילדים של דודיי. שאלתי היא מה קורה כאשר בבוא הזמן אימי תלך לעולמה ונצטרך ואגב מקובל על כל בני היורשים (בני דודיי ואנחנו), למכור את הנכס ולהתחלק בכסף, איך אמור להיעשות הדבר? האם כל היורשים ,כולל אותנו, צריכים לשלם לשוכר הקיים את הסכום שהוא שילם עם כניסתו לדירה או שמי שקיבל ממנו את התשלום ,דהיינו בני דודיי,אמורים לעשות זאת ? לתשובתכם אודה, בברכה, נואל רזניק
שלום רב,
אין אפשרות להשיב על מקרה כל כך מורכב עם המון פרטים, בפורום.
עו"ד אייל אשכנזי
אין באמור משום יעוץ משפטי או אחר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד און צוק
055-4532797
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, ניתן לבצע העברה של דמי השכירות לבעל הבית או לשמור בחשבון ייעודי לכך ולהודיע לו כי קיים חשבון עם כספי שכירות עבורו. לגבי מכירת הזכות בדמי מפתח - הליך מסודר מאוד בחוק הגנת הדייר. ממליץ בתו...
המשך תשובה