שלום רב. אח מבקש להעביר מחצית מדירתו לאחיו ללא תמורה. החוזה נחתם לאחר 1/8/13 (תיקון חוקי המס). .1 האם נכון שבעקבות תיקון חוק מיסוי מקרקעין הגדרת קרוב לצורך הפטור שלפי ס' 62 לחוק לא כוללת עוד אח ואחות, דבר שבעצם מונע את האפשרות לבקש פטור לפי ס' 62? 2. אם אכן נכון הדבר אזי האם נותןה מתנה יוכל לבקש פטור לפי ס' 49(ב) (1) בהנחה שהוא עונה על כל התנאים שבס'? 3. אם נותן המתנה יוכל לבקש הפטור לפי ס' 49(ב) (1) אזי האם מקבל המתנה יוכל לבקש פטור לפי תקנה 20 לתקנות מס הרכישה (שהרי שם לפי הידוע לי לא הוצא "אח" מהגדרת קרוב לצורך הפטור שלפי תקנה 20)? תודה רבה, גיא.
1.נכון.
2.שים לב שהיו שינויים גם לעניין פטור 1 ל-4.
3.לא נראה לי שכן זו כבר לא מכירה ללא תמורה.
בהצלחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אורן שלום, העברת דירה ללא תמורה מהורה לילדו צפויה להיות פטורה ממס שבח. באשר למס הרכישה - זה תלוי בנסיבות הפרטניות של בנך ובשווי הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי - ככלל, מס הרכישה החל בהעברות ללא תמו...
המשך תשובה