שלום רב! רציתי לברר האם סבתא יכולה לתת דירה היחידה שלה במתנה, כמובן עם הסכם טוב לטובת הסבתא , לנכדה שבת 17 , היא תצטרך לשלם מס רכישה , מס שבח .ו מתי נכדה תוכל למכור את הדירה בלי מיסים ? תודה רבה !
יכולה לתת.
עדיף לחכות לגיל 18. אם לא- יש לקבל את אישור בית המשפט לענייני משפחה להליך ההעברה.
מיסים הינם תלויים בשווי המוערך של הדירה.
ניתן יהיה למכור את הדירה ללא מס תוך 3/4 שנים ממועד ההעברה. תלוי כמובן בחקיקה הרלוונטית באותו זמן ובגורמים נוספים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שמואל שלום, העברה ללא תמורה מהורה לילדו פטורה ממס שבח וחבות של 1/3 ממס הרכישה הרגיל (בהתאם למדרגות המס). באשר להשלכות עתידיות במכירת הדירה על ידי הבן - ישנה תקופת צינון למכירה בת 3 שנים אם יגור בדירה...
המשך תשובה