בסעיף 49 ו (ג)1 לחוק מסוי מקרקעין(שבח מכירה ורכישה ). נקבע כי יראו קבלת 50% לפחות ממחיר הדירה במתנה, כקבלתה במתנה. האם בעסקה שכזאת תשלום מס הרכישה הוא שליש? לכן יופחת. גם מס הרכישה לשליש?
לא יופחת כי העיסקה איננה עיסקת מתנה כהגדרתה בחוק לפי סעיף 62. עצם העובדה שהכסף ניתן במתנה לא נותנת את הטבות המס של עיסקה בין קרובים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

מייקי שלום, העברת הדירה במתנה ממך לבנך עשויה להיות פטורה ממס שבח ויכול שיחול חיוב של 1/3 מס רכישה - מאחר שלבנך אין דירה נוספת, אזי 1/3 מס הרכישה הינו בהתאם למדרגות דירה יחידה (על כן ייתכן שלא יחול חי...
המשך תשובה