בסעיף 49 ו (ג)1 לחוק מסוי מקרקעין(שבח מכירה ורכישה ). נקבע כי יראו קבלת 50% לפחות ממחיר הדירה במתנה, כקבלתה במתנה. האם בעסקה שכזאת תשלום מס הרכישה הוא שליש? לכן יופחת. גם מס הרכישה לשליש?
לא יופחת כי העיסקה איננה עיסקת מתנה כהגדרתה בחוק לפי סעיף 62. עצם העובדה שהכסף ניתן במתנה לא נותנת את הטבות המס של עיסקה בין קרובים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ענבל שלום רב, סליחה על המענה המאוחר, שאלתך התפספסה לי. העברת דירה במתנה צריך שתהא מתנה שלמה - כלומר, ככל שישנם חובות הרובצים על הכנס (כדוגמאת משכנתא) אזי שמיסוי מקרקעין לא יכירו בהעברה זו כעסקת מכ...
המשך תשובה