שלום רב, אני מעוניין להעביר לבן שלי את הדירה שבבעלותי במתנה, כשהוא יעמוד בכל תנאי החוק. רציתי לוודא האם העברת דירה כזו פטורה מתשלומי מס רכישה ומס שבח? האם יש מקרים שבהם זה לא פטור? ואילו מסמכים עלי להכין כדי שהתהליך יתבצע בצורה חלקה? תודה.

חיים שלום,
העברת דירה מהורה לילד ללא תמורה פטורה ממס שבח. מס הרכישה הוא 1/3 משווי המכירה של הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי. ככל שלבנך אין דירה בבעלותו, אזי הוא יהיה זכאי למדרגות מס רכישה של דירה יחידה ועד לסך של כ-1,980,000 ש"ח הוא יהיה פטור ממס, מעל שווי זה המס יחול בהדרגה בהתאם למדרגות כאמור.
באשר לניירת - יש לערוך הסכם ותצהירי מתנה מול עו"ד ואת כל יתר הניירת הנדרשת (דיווח למיסוי מקרקעין, שטרי מכר, אישור עירייה וכו').
בהצלחה,
בברכה,
דניאל לשם, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אסתר שלום, שאלתך אינה רלוונטית לנושאי הפורום. בכל מקרה, מאחר שמדובר בסוגיה פרטנית, מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכוונה ראשונית: 03-6344550. בהצלחה, דניאל...
המשך תשובה