שלום, אחותי העבירה לי ללא תמורה במהלך 2016 דירה שהיא קיבלה בירושה מסבא שלנו - והעסקה היתה פטורה ממס שבח, לפי סע' 62. אני ואשתי גרים בדירה כבר כמה שנים ואני יודע שיש תקופת צינון של 3 שנים, לגבי עסקת מכירה עתידית. אבל- אני רוצה להעביר כבר עכשיו חצי מהדירה , ללא תמורה כמובן, לאשתי (כך שהדירה תהיה רשומה על שם שנינו חצי חצי) האם אזכה לפטור ממס שבח פי סע' 62- או שתקופת הצינון חלה גם על העברה כזו ואצטרך לחכות עכשיו 3 שנים? תודה.
למיטב ידיעתי הפטור חל ואין צורך בצינון. כדאי לוודא מול רשויות המס
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יעקב שלום, גם לאחר תום תקופת הצינון נכדך יכנס ב"נעלייך" לעניין מועד ושווי הרכישה של הנכס, אולם בחלוף תקופת הצינון ייתכן שיהיה זכאי לשימוש בפטורים אחרים הקבועים בחוק. אתה מוזמן ליצור קשר טלפוני להכו...
המשך תשובה