אני ואשתי מתוגררים כיום דרך קבע בדירה מגורים משנת 2013, הדירה רשומה על שמה בלבד. כעת אנחנו מעוניינים לרשום את מחצית הדירה על שמי. מבחינת מס רכישה להבנתי אני פטור. מבחינת פטור ממס שבח בעת המכירה להבנתי תקופת הצינון השתנתה וכעת היא עומדת על "עד שיחלפו 3 שנים מיום שהחל להתגורר בה דרך קבע". שאלתי היא האם ה 3 שנים נספרים החל מיום העברת הדירה על שמי או החל מהיום שבו שהתחלתי להתגורר בדירה (בשנת 2013). כלומר האם ישנה התחשבות בזמן שהתגוררתי בדירה לפני שעברה על שמי? תודה
על פי לשון הסעיף "היבשה" הכוונה היא ששלוש השנים נמנות מהיום בו התחלת להיות בעל הדירה. לטעמי יש לפנות בשאלה לרשות המיסים בעניין זה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

איתן שלום, שאלתך זהה לשאלה שנשאלה מטה, אשמח להשיב שוב: ככלל, עורכים הסכם/תצהירי מתנה ובהתאמה גם את כל הפרוצדורה הנלווית (לדוג`, דיווח למשרדי מיסוי מקרקעין). לשאלתך בעניין זהות מקבל המתנה : יש הבדל...
המשך תשובה