שלום, אשמח לדעת מה יהיה חוות מס במקרה הבא- אחי העביר לי 76% מדירה לפני 4 שנים וחצי בהעברה ללא תמורה. זוהי דירתי היחידה ( לאחי יש דירה נוספת) כיום אני רוצה להעביר אליו חזרה 43% בהעברה ללא תמורה. שווי הדירה כמיליון שח. (בשנת 2012 חתמנו על חוזה לתמא 38 שנמצא בהליך מתקדם כוול וויתור על פטור מס שבח ) מה יהיה מס שבח ומס רכישה מהנתונים הנל.. אשמח לתשובה.
אם אני מבין נכון את נתוני השאלה הרי שיהיה פטור ממס שבח וחיוב של מס רכישה על פי החוק (תלוי אם לאחיך יש דירה נוספת או לא). בכל מקרה יש להיזהר שכן בשל העובדה שמדובר במכר חוזר ומאחר וגם מאחר ומדובר בהעברה בין אחים רשות המיסים יכולה לטעון שזו עיסקה פיקטיבית או שלא לתת את הפטור ממס שבח מאחר וזו עיסקה בין אחים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רותם שלום, ככל שמשולמת תמורה בגין חלקה של אחותך אין מדובר בעסקת מתנה. אולם, ייתכן (תלוי בנתונים נוספים פרטניים של כל אחת מכן) וניתן יהיה להשתמש בפטורים אחרים שמקנה החוק - מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכו...
המשך תשובה