שלום אנחנו 3 אחים שאבינו מעביר לנו את הדירה מכל מיני סיבות ובעיות עתידיות שעלולות להיווצר, אני כבר בעל דירה, הבנתי שאני צריך לשלם מס רכישה בגובה שליש מהחלק שלי בדירה, כלומר אם הדירה בשווי 2,100,000 אני אצטרך לשלם 2.27 אחוז מ700,000 שקל? שאלה נוספת היא האם אני אצטרך לשלם מס רכישה אם אמכור את הדירה הקיימת שלי ואקנה דירה אחרת? תודה רבה
כן אתה תצטרך לשם כ 2.7 אחוז משליש משווי הדירה.
אם תמכור את הדירה בה אתה מחזיק ותיוותר רק עם השליש שמועבר אליך אזי השליש לא ייחשב כדירה ואתה תוכל לרכוש דירה ותהיה זכאי למדרגות המס של דירה ראשונה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

זיו שלום, עורכים הסכם/תצהירי מתנה בהתאם. לשאלתך: יש הבדל בין העברה ללא תמורה מהורה לילדו אל מול העברה של דירה מאדם לאחיו היות ובהעברה הראשונה ניתן לקבל פטור משבח לפי סעיף 62 לחוק ואילו בהעברה מאח ל...
המשך תשובה