שלום לעורך דין אם יש דירה שקיבלתי במתנה לפני 15 שנים ואני רוצה לתת אותה היום במתנה, האם אני חייב במס שבח למרות שאני לא מקבל עכשיו שום תמורה? או שעכשיו אני לא משלם ורק מי שיקבל ממני עכשיו את המתנה הוא זה שישלם מס שבח עבור כל התקופה שהדירה היתה שלי כשהוא ימכור את הדירה? אני מדגיש שלפני 15 שנה לא שילמתי עבור הדירה ועכשיו לא אקבל עבורה שום תשלום. המתנה שאני נותן היא למישהו שלא נחשב קרוב משפחה.
לא ניתן לקבל פטור על מתנה לפי ס' 62 אם אתה נותן את הדירה במתנה למישהו שאינו קרוב אליך על פי הגדרת החוק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אורן שלום, העברת דירה ללא תמורה מהורה לילדו צפויה להיות פטורה ממס שבח. באשר למס הרכישה - זה תלוי בנסיבות הפרטניות של בנך ובשווי הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי - ככלל, מס הרכישה החל בהעברות ללא תמו...
המשך תשובה