שלום אם אני עושה עסקת מתנה שאין בה פטור ממס שבח, האם מס שבח חל באופן אוטומטי על מי שמקבל את המתנה? אם לא, האם אפשר להודיע לרשות המיסים שאנ מעוניין שהמס יחול על המקבל?
מס שבח חל תמיד על המוכר/נותן המתנה.
אפשר להסכים שמקבל המתנה/הקונה ישלם את מס השבח ואף לדווח על כך למיסוי מקרקעין. מיסוי מקרקעין עשוי לצרף את שיעור המס לשווי המכירה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

תומר שלום, העברת דירה מאם לבנה ללא תמורה צפויה להיות פטורה ממס שבח ומס הרכישה שיחול הינו 1/3 משווי התמורה של הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי (בהתאם למדרגות מס הרכישה הרלוונטיות אלייך). באשר לשאל...
המשך תשובה