שלום אם אני עושה עסקת מתנה שאין בה פטור ממס שבח, האם מס שבח חל באופן אוטומטי על מי שמקבל את המתנה? אם לא, האם אפשר להודיע לרשות המיסים שאנ מעוניין שהמס יחול על המקבל?
מס שבח חל תמיד על המוכר/נותן המתנה.
אפשר להסכים שמקבל המתנה/הקונה ישלם את מס השבח ואף לדווח על כך למיסוי מקרקעין. מיסוי מקרקעין עשוי לצרף את שיעור המס לשווי המכירה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום, עסקת מכר ללא תמורה (במתנה) חייבת בדיווח כמו כל עסקת מכר אחרת. לתשומת ליבך, העברה במתנה לאו דווקא תמנע חבות במס שבח עתידי שכן בתך תכנס בנעלייך לעניין מועד ושווי הרכישה המקוריים על ידך. מו...
המשך תשובה