בבעלותי דירה. משיקולי מס, אחותי חושבת להעביר אלי ללא תמורה שליש מדירה שבבעלותה (שווי השליש ב500000 ש"ח). האם אחויב ב-2.6% מס רכישה או שאהיה פטור.
ראשית העברה ללא תמורה צריכה להיות אמיתית ועם כוונה וללא זכות חזרה ולא משיקולי מס.
שנית העברה של דירה ללא תמורה בין אחים היא פטורה בתנאי שהדירה היא דירת ירושה מהורים.
שלישית במקרה של עסקת מתנה פטורה משלמים שליש מס רכישה לפי כללי מס הרכישה שחלים על מקבל המתנה ( אם יש לו דירה נוספת או לא).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רונית שלום, מס הרכישה בהעברה ללא תמורה מהורה לילדו (בהנחה ועומדים בכל התנאים) הינו 1/3 משווי מס הרכישה אילו הדירה היתה נמכרת בשוק החופשי. ככל שאין דירה נוספת בבעלותו מלבד זו שתינתן במתנה, עד לשווי של...
המשך תשובה