ברצוני להעביר לשני בניי שהם מבוגרים מ-18 קרקע לבניית שתי יחידות. לכל אחד יחידת דיור. אין להם דירה רשומה על שמם. רציתי לדעת אלו מיסים יחולו, באלו שיעורים וכמה שנים הם צריכים לאחוז בבית שיבנו על הקרקע כדי לקבל פטור ממס שבח והנחה במס הרכישה?
בהעברת קרקע ללא תמורה אין חשיבות לקיום דירות משום שעל קרקע חל מס של 6% משווי הקרקע ובמתנה שליש ממס זה. צינון בבניה להבנתי 3 שנים - אך צריך לבדוק נושא זה יותר לעומק.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רמי שלום, ככל שברשות בתכם לפחות דירה אחת נוספת על דירת המתנה שתתקבל, אזי תהיה חבות בשבח בגין מכירת איזו מהדירות (ניתן לתכנן כמובן איזו כדאי למכור תחילה וכיו"ב). ככל שדירת המתנה תהיה דירתה היחידה, תוכ...
המשך תשובה