היי, סבא שלי נתן לי במתנה דירה. השאלה שלי היא האם אני מחויב בתשלום של מיסי מס רכישה ועוד או שבגלל שקיבלתי את הדירה במתנה אני וסבא פטורים מתשלום מס?
טליה שלום,
בתגובה לפנייתך, העברה ללא תמורה בין סבא לנכד מוכרת לעניין מיסוי כהעברה ללא תמורה בין קרובי משפחה.
ולכן הינכם זכאים כל הזכויות הנובעים מכך לרבות פטור ממס שבח. לעניין מס רכישה אין פטור מלא
אשמח לענות לך בהרחבה בטלפון
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רותם שלום, ככל שמשולמת תמורה בגין חלקה של אחותך אין מדובר בעסקת מתנה. אולם, ייתכן (תלוי בנתונים נוספים פרטניים של כל אחת מכן) וניתן יהיה להשתמש בפטורים אחרים שמקנה החוק - מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכו...
המשך תשובה