שלום רב, אני התחלתי לעבוד בחברה כפרילנסרית, חתמתי על חוזה לפיו אני אקבל שכר בכפוף למסירת חשבונית, הבנתי כי אני צריכה לפתוח תיק עוסק מורשה בשלטונות המס , שאלתי היא רק לגבי ביטוח לאומי, על מי חלה החובה בדין לשלם ביטוח לאומי? תודה
נגה שלום
ככלל, תשלומי ביטוח לאומי הנם חלים על העובד, בין אם מדובר בעובד או פרילנסר.
ההבדל הוא שלגבי עובד, המעסיק מנכה משכרו ומעביר לביטוח הלאומי ופרילנסר צריך לעשות זאת בעצמו, לאחר פתיחת תיק עוסק מורשה , להמשך מתן פרטים וקבלת ייעוץ הנך מוזמנת למשרדנו בדרכים המקובלות
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
055-4532718
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, משכורת שמשולמת לעצמאי (פרילנסר) גבוהה בד"כ משכרו של שכיר, כיוון שהיא מגלמת את ההוצאות הסוציאליות, שעות נוספות וכו` לכן סביר להניח שלא ישולם לך בגין שעות נוספות אלו....
המשך תשובה