שלום רב, אני גרה בבניין שאוכלס בשנת 76, בגלל חריגות בנייה מצד הקבלן, לא ניתן היתר לביניין עד שנת 85. היום אנחנו רוצים לעשות תמ"א 38/2 אולם העירייה מתנגדת מאחר וההיתר ניתן בשנת 85 ( למרות כל המסמכים הנמצאים בתיק העירייה שמראים שהביניין אוכלס בשנות ה 70) שאלתי כיצד ניתן לקבלן טופס 4 ללא היתר מצד העירייה? ואם יש מה לעשות בעיניין? תודה.
שלום רב,
את מתבלבלת בין טופס 4 להיתר בנייה. ככול והבניין אוכלס ב 1976 ההיתר המקורי ניתן לפני. כנראה נדרשו תיקוני היתר לאור חריגות הבנייה, אך אין זה אומר שאתם ךא נכנסים לתוך האצטלה של תמ"א 38.
בברכה,
גיא פרבמן עו"ד ונוטריון
גיא פרבמן משרד עורכי דין ונוטריון
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שימוש בדירה למגורים, לפני קבלת טופס 4 איננו מותר עפ"י דיני התכנון והבניה. ללא קשר לכך, גם אם עושים שימוש בנכס שנבנה ללא היתר או ללא קבלת טופס 4, הדבר אינו פוטר מתשלום ארנונה/מים/חשמל או כל צריכה אחר...
המשך תשובה