שלום רב יש לי אחוזים בחברה זרה שיושבת באירופה ואני אמורה לקבל דיווידנדים בעוד כחודשיים בסכום לא מבוטל. אני תושבת ישראל ובעל אזרחות אמריקאית, מה זה אומר מבחינת המיסוי על הדיווידנדים?
ראשית עלי לציין כי חלה עלייך חובת דיווח על החברה הזרה אם את בעלת שליטה (לרוב מעל 10%).
לעניין חבות במס על דיבידנדים עלייך לדווח לרשות למסים ולשלם מס בשיעור 25% ואם את מחזיקה מעל 10%, אזי שיעור המס 30%.
כמו כן יש לשלם בנוסף מס יסף בשיעור 3% אם ההכנסה מעל 640 אלפי ש"ח.
כאזרחית אמריקאית עלייך לדווח על הכנסה זו אולם אינך חייבת במס בשל אמנת המס בין ארה"ב לישראל...
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אין צורך לבצע גילוי מרצון שלא ימכרו לך מה שאתה לא צריך. ראשית יש לבחון שאתה באמת עונה להגדרת תושב חוזר לאחר מכן צריך לתכנן את הדיווח לא רק מול רשות המיסים אלא גם מול הבנקים מכתב מלווה עם אסמכתאות ש...
המשך תשובה