שלום קבלתי ירושה מאמי בשוודיה בשנת 2015/16. השקעתי את הכסף בקרנות בנקאיות. בשנת 2021 מכרתי כמחצית הקרנות ואני רוצה לשלם מס הכנסה. האם הייתי אמורה להודיע שקבלתי ירושה אז גם אם לא היו לי הכנסות מירושה זו. לא דיווחתי אז מה עושים היום? האם אני צריכה עכשיו לדווח כל שנה למס הכנסה בין אם אני מוכרת ובין אם אני לא מוכרת קרנות. לפי מה שראיתי מותר להחזיק נכסים עד שווה של 1.8 מ' ש"ח בחו"ל ללא דיווח. האם זה נכון? בתודה מראש.
ירושה אינה חייבת במס בישראל ולכן לא קיימת חובת דיווח בעת קבלתה.
קיימת ובת דיווח אם מחזיקים נכס מעל כ- 1.8 מ' ש"ח או אם היו הכנסות שנתיות (כגון: ריבית, דיבידנד וכו') מהקרנות, אזי קיימת חובת דיווח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

המקרה שלך מורכב. צריך להבין ולחשב את כמות הימים שלך בישראל בהתאם לדו"ח כניסות ויציאות. אינך נחשב כתושב חוזר לפי הוראות הפקודה אולי בביטוח לאומי. חושב שיש פתרונות מתאימים יותר מגילוי מרצון אבל אתה צ...
המשך תשובה