שלום, קיבלתי ירושה מקרוב משפחה אמריקאי שנפטר חסכון פנסיוני IRA כמוטב. אני חי בארץ ולא אזרח אמריקאי. מס הכנסה האמריקאי אישר לי שבגלל האמנת מס עם ישראל איני צריך לשלם מס בארצות הברית. שאלתי: האם אני צריך לשלם מס על חשבון הפנסיה לרשוחוצ המס הישראלי? (אני יודע שאין מס ירושה בישראל אך פה מדובר בחשבון פנסיה) תודה מראש!
עצם הקבלה/פדיון מיידי אינו חייב במס ירושה, אולם הפנסיה שתתקבל מידי שנה, חייבת בדיווח ותשלום מס בהתאם.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

1. מהות החשבון (Mergain Account) חשבון mergain הוא חשבון השקעות מנוהל שבו יש רכיבים ממונפים (leverage), כלומר יש שימוש באשראי עד פי 2 מההון העצמי. המשמעות היא שהחשבון אינו "פרטי לחלוטין", אלא נחשב...
המשך תשובה