שלום, אני תושב ישראל שגר בישראל. המעסיק שלי הוא אירופאי. יקח עוד כמה חודשים טובים עד שאעבור לאירופה, ולכן עד אז, אני לא נחשב עובד מקומי אירופאי. איך יכול המעסיק האירופאי לשלם לי משכורת לארץ? האם אני חייב לפתוח עוסק זעיר/מורשה? תודה מראש
אתה לא חייב לפתוח תיק במע"מ כעוסק פטור/מורשה.
הוא כן יכול לשלם לך שכר כשכיר/פרי לנסר, אולם עליך לדווח על הכנסה זו בישראל ולשלם מס הכנסה וביטוח לאומי (לעתים ידרשו ממך לפתוח תיק במע"מ, כחייב במע"מ בשיעור אפס, בשל שירותיך לחברה זרה).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ורו"ח אבידור לפיד
055-4532967
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שנתיים לא מהווה תקופה המספיקה לנתק תושבות אלא 4 שנות מס ולכן אתה חייב לתכנן את המעבר והשלכותיו. ככל ואתה עובר לתקופה הפוחתת מ-4 שנים אין סיבה לנתק תושבות לא בביטוח לאומי ולא במס הכנסה - חבל שתאבד זכ...
המשך תשובה