שלום, אשמח אם תענו לי על שאלה שמלווה אותי בהליך הגירושין. לפני שהתחתנו, האדם שאני מתגרשת ממנו לקח הלוואה מאוד גדולה מהחשבון שלי מספר פעמים (בהלוואה ישירה בכספומט). שוב, הדגש הוא שזה היה לפני החתונה. לאחר זמן מסויים הלכנו יחד להסדיר את ההלוואה על מנת שתהיה בתנאים טובים יותר (לא זכור לי אם הדבר היה לפני או אחרי החתונה). בעלי לא הצליח לעמוד בהלוואה, החוב המשיך להצטבר וזה עבר להוצאה לפועל. היה מול עורכי הדין של ההוצאה לפועל הסכם חדש, אך גם הוא לא הצליח לעמוד. שוב חזר הנושא להוצאה לפועל. בינתיים החלטנו להתגרש. כרגע אני בחקירת יכולת מול ההוצאה לפועל (לאורך הנישואין לא עבדתי, הוא עבד). עוה"ד שלי אומרת שאין לי סיכוי גדול לחלק את החוב בינינו משום שזה כתוב על שמי. לאדם שאני מתגרשת ממנו אין חשבון בבנק (מעוקל). השאלה שלי היא האם החוב צריך להתחלק? בהגיון הפשוט שלי, אם רכוש צריך להתחלק בין בני הזוג אזי לא גם חובות? אשמח לעזרה. תודה רבה.
היי
בוודאי שהחוב צריך לכל הפחות להתחלק ביניכם באופן שווה ואפילו ,לטעמי, אם יש הוכחות לטענותיך אפשר להשיתו רק עליו - הרי זה רק עבורו....
עוה"ד מיכל זלינגר
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין גיל בר-זהר
055-4532854
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יובל שלום רב, אם אין ביניכם הסכם ממון, יחול חוק יחסי ממון בין בני זוג הקובע שכל מה שבני הזוג מרוויחים בתקופת הנישואין ועד למועד הקרע הוא של שניכם. בברכה, גיל בר-זהר, עו"ד בר-זהר משרד עורכי ד...
המשך תשובה