שלום, אנחנו עומדים להתגרש,יש לנו ילדה בת שנה ו דירה עם משכנתא. אני עובד ומרויח כ 7000 שח בחודש אישתי לא עובדת. 1-ברצוני למכור את הבית לסגור את המשכנתא ומה שנשאר לחלק באופן שווה בינינו. האם היא יכולה למנוע ממני למכור את הבית?(אני מוכן לשלם כל מהשמגיע לה לפי החוק) 2-מה הסכום של מזונות ומדור שאני צריך לשלם? תודה מראש אור
יש לבדוק את נסיבות העניין יותר לעומק
בגדול - הפסיקה קבעה מינימום לדמי מזונות העומדים ע"ס 1250 ש"ח + 33% מדור (שכר דירה/ משכנתא לרבות ארנונה חשמל מים , גז וכולי) + מחצית הוצאות לימודיות ורפואיות חריגות + מחצית מעון וצהרון.
לעניין הבית יש להוכיח כי מכירת הבית תהיה יעילה יותר מבחינה כלכלית - בנסיבות שפירטת אכן ניתן לטעון למכירת הבית.
נקודה נוספת שעליך לקחת בחשבון הינה יכולת האישה לתבוע מזונות אישה ומדור - תשלום אשר מסתיים עם הגירושין.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עורכי דין גיל בר-זהר
055-4532854
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יגיל שלום רב, מרוץ הסמכויות - פשוטו כמשמעו - יש להקדים את האישה ולהגיש תביעה בבית הדין הרבני. לפני התביעה יש להגיש בקשה לישוב סכסוך ביחידת הסיוע, ואז מי שהגיש את הבקשה בוחר לו את הפורום המתאים...
המשך תשובה