שחקן כדורסל בליגה הלאומית נתפס לפי בדיקת שתן והודה שהשתמש בסמים ממריצים. כל הטיפול היה במסגרת הקבוצה ולא במשטרה. השחקן הורחק מפעילות ספורטיבית בסוף ההליך המשמעתי. מתי יוכל להגיש בקשה לחזור לפעילות ספורטיבית? יש עוד השלכות מלבד העונש שקיבל?
עמית שלום רב,
קודם כל יש לעשות סדר.
לא כל "סם" אסור בספורט, הוא סם אסור לפי פקודת הסמים המסוכנים וחוק העונשין. לכן, כל עניין המשטרה הוא לא רלבנטי לשאלה.
העובדה היא כי העניין נסגר במסגרת הליך משמעתי בתוך הקבוצה. לפיכך, צריך לבדוק כיצד נעשה הליך ההשעיה של השחקן, כיצד התקבלה ההחלטה, על ידי מי, ומה בדיוק מצוין בהחלטה, והאם ההחלטה מתייחסת לחזרת השחקן למגרשים.
מעבר להשלכות בריאותיות וכיו"ב, אם המידע לא הועבר לגורמים הרלבנטים (ההתאחדות/האיגוד הרלבנטי, ולוועדה למניעת סימום בספורט) אני לא רואה כיצד אפשר להטיל עוד סנקציות על השחקן. יחד עם זאת, השחקן צריך להיות מוכן לקראת העתיד לבוא, המשך העסקתו בקבוצתו הנוכחית בחוזה הקיים, המשך העסקתו בחוזה חדש לאחר מכן, וכד'.
לייעוץ נוסף ניתן לפנות בטלפון שבמעלה העמוד.
בברכה,
טל שגב, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד טל שמואל פרלמן
055-4317505
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום דני, במקרה של שחקן קטין בן 15, וככל שההודעה מוגשת בתקופת פגרת הרישום, ניתן בדרך כלל לבצע מעבר לאחר תקופת המתנה של 14 ימים, גם אם הקבוצה הנוכחית אינה משתפת פעולה, ובלבד שההליך נעשה בצורה מסודרת ו...
המשך תשובה