רכשתי דירה חדשה מחברת בנייה שבחוזה מצוין שמגיע לי חנייה לרכב. להפתעתי כשנכנסתי לדירה התוודה לי שאין לי חנייה בפועל וכי חברת הבנייה טוענת שהיא התבלבלה ובשל כך מוכנה לשלם לי סכום כלשהו של פיצויים. האם אני יכול לחייב אותם להסדיר באופן כלשהו את החנייה? איך מחשבים ערך כספי של מקום חנייה? האם בכלל אפשר לתבוע אותם בהעדר תב"ע?

שלום רב, סוגיה זו מחייבת כמובן ייעוץ קונקרטי ולא יהיה די בתשובה כללית שאתן לך, אבל אנסה. ככלל חברת הבניה מחוייבת להסכם, וככל ויש אפשרות לקבל חניה והדבר כרוך בעלויות וכו', אתה יכול להגיש תביעה לאכיפת ההסכם, אלא שהמציאות מורכבת יותר. ייתכן וכלל לא ניתן לבנות שם חניה, או לחילופין לא ניתן להצמיד חניה או שמבחינה אחרת (למשל צמידות לצומת וכדומה) זה לא ניתן ולכן צריך לבחון את זה לעומק. ככל ולא תוכל לקבל חניה, תהיה כמובן זכאי לפיצויים. ממליץ להתייעץ ע עו"ד בנושא.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אבינעם גואלמן משרד עו"ד ונוטריון
055-4532852
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דוד שלום רב, אם המקרקעין מנוהלים בחטיבה להתיישבות, רק שם אפשר לרשום הערה על העסקה. שים לב כי לא מדובר ברישום "הערת אזהרה" כמו שאתה אולי מכיר בטאבו (לשכת רישום מקרקעין), אבל זה הכי קרוב שיש להערה מ...
המשך תשובה