אני קניתי דירה בישוב קהילתי בשטחים לפני חתימת החוזה מול הקבלן הייתי צריך לקבל אישור מהישוב. הישוב חייב אותי לשלם דמי אגודה בסך 66000 שקלים. האם זה חוקי? והאם אני יכול לתבוע אותם?

הנושא נידון בבג"צ לעניין כספים אסורים וכספים מותרים. על מנת להשיב על השאלה באופן מדויק יש לקבל פרטים נוספים ואותם יש לבחון- כדון היכן הישוב, האם יש השתתפות של משרד הבינוי בתשתיות ובאיזה גובה? האם הסכום שוויוני ? האם הסכום נקבע באסיפת האגודה וכו'.
ממליץ לפנות לייעוץ פרטני
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אבינעם גואלמן משרד עו"ד ונוטריון
055-4532852
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

התשובה קצת מורכבת: חוק מס שבח על נכסים ביהודה ושומרון נכנס לתוקף ב-1 בינואר 2000, מכוח הוראה מפורשת בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963, מציין גלובס. חוק זה, שחוקק במקור בשנת 1963, הורחב ל...
המשך תשובה