1. קניתי דירה מקבלן לפני כשנתיים עם התחיבות למכירת הדירה הקודמת שלי בטווח של שנתיים. 2. מכרתי לאבי את הדירה הקודמת שלי לפני מספר חודשים . עסקת תמורה ושלמנו עליה מיסים כדין. 3. כעת רוצה אימי לקנות דירה נוספת ולרשום אותה על שמי ושם אחותי . כלומר יהיה לי רישום של 50% על הדירה חדשה. שאלתי היא , האם אני נכנס לתסבוכת אל מול רשויות המס ? האם אצטרך לשלם מס גם על דירת הקבלן שקניתי ( מאמין שהעסקה כבר דווחה לרשיות המס על ידי עורכי הדין של הקבלן) למרות שבזמנו לא הייתה לי דירה אחרת - עמדתי בהתחייבות של מכירת דירתי הקודמת. האם אצטרך לשלם מס רכישה על רישום 50% זכויות על הדירה החדשה שאימי תקנה כעת. על פי הבדיקה שערכתי מדובר על 5% אחוז על פי יחס של 0.5 תודה מראש,
דוד שלום
שאלתך מורכבת ודורשת פרטים מדוייקים אודות מועד הדיווח ואופן הדיווח. עלייך לקבל ייעוץ משפטי ספציפי.
בברכה
אירית ינקוביץ, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב אין קשר בין השאלה ובין מיסוי מקרקעין. ממליץ לשאול את השאלה בפורום מכתבי התראה / ליטיגציה. בברכה, אושר אלקיים, עו"ד ...
המשך תשובה