שלום, הגרלנו מגרש בהרחבה ביישוב בצפון. הבנתי שנדרש לשלם היטל השבחה משום שלפני כן השטח היה יער אורנים וכיום פותח - נסלל כביש עם אספלט ראשוני, פותחו חלק מהמגרשים וכו'. הבנתי גם שהיטל ההשבחה הוא פונקציה של בין היתר אחוז הפיתוח אליו הגיע משרד השיכון בשלב בו נחתום עם המשרד על הסכם פיתוח. שאלתי האם ניתן לקבל במצבים מסוימים פטור - למשל קראתי כי קיים פטור בבניה של עד 140 מטר. תודה
בדרך כלל בהרחבות של מושבים אין היטל השבחה שכן דמי הפיתוח שמשולמים לרשות מקרקעי ישראל מכילים בתוכם מרכיב השבחה המועבר מהרשות לוועדה ומהווים חלף היטל השבחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב יאיר. יש חשיבות לסדר הרכישה והמכירה. אם תרכוש 30% לאחר שיש בבעלותך דירה, תשלם מס רכישה של דירה שנייה, אבל בעת מכירת הדירה שלך, לא תיאלץ לשלם מס שבח. הנתונים יכולים להשתנות בהתאם למקרה וה...
המשך תשובה