הדירה של אבי ז"ל הועברה על שמי ושם אחי, אחי מעוניין לרכוש את החצי שרשום על שמי, אני מעוניינת בכסף שיינתן לי לרכוש דירה שתרשם על שמי. רציתי לציין שהנני נשואה+1 דרך הרבנות לבעל שרכש את דירתו לפני הנישואים שלנו אבל המשיך לשלם משכנתא גם לאחר נישואינו, העיניין הוא שחתמנו על הסכם ממון מס' ימים לפני הנישואים וכן הדירה בה אנחנו גרים עכשיו רשומה אך ורק על שם בעלי , יש לנו חשבונות בנק נפרדים (אין חשבון משותף), לגביי המשכנתא-בעלי שילם אותה לבד בה.קבע מחשבונו הפרטי ואילו אני,אשתו לא שילמתי אף לא שקל אחד עבור המשכנתא. שאלתי היא אם אני רוכשת בקרוב דירה שתרשם רק על שמי מכספי ירושת אבי ז"ל אם היא נחשבת לפי החוק דירה ראשונה או דירה שניה? ואם היא נחשבת דירה שניה, האם יש אפשרות להוכיח או להצהיר דרך עורך דין שהדירה של בעלי איננה שלי ואז הדירה שארכוש תחשב כדירה ראשונה, אשמח לתשובה בהקדם האפשרי
הדבר בהחלט אפשרי. ראי הילכת שלמי ע"א 3178/12
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דניאלה שלום רב. היות ויש זכויות בניה נוספות, יש לשלם היטל השבחה בעת מימוש הזכויות, ועל כן עשוי לחול מס שבח. לעניין הסכמת השכנים - עצם ההסכמה לא מחייב תשלום מס שבח, אבל יש לבחון זאת בהתאם למסמכי ...
המשך תשובה