שלום, יש ברשותי דירה בפתח תקווה, אשר נקנתה במסגרת קבוצת רכישה בשנת 2009, טופס 4 התקבל בשנת 2012. הדירה עלתה כ,1,3000,000. כיום שווי הדירה מוערך ב 2,0000,000 ש"ח. קניתי דירה נוספת ברמת גן להשקעה שהיא על הנייר ומתוכננת להימסר ב 2018. מאחר ואני מעוניין לשפר דיור מפתח תקווה לאזור תל אביב, אני שוקל למכור את הדירה בפתח תקווה ולרכוש דירה חדשה בפרויקט אחר (יצריך ממני מס רכישה של 8%). מה היבטי המיסוי הצפויים לי בעיקר מבחינת מס שבח. תודה רבה.
הפורום לא מיועד למתן יעוץ ספציפי ותכנון מס אלא למתן מענה לשאלות משפטיות בנושא הרלוונטי. עלייך לקבלת יעוץ משפטי ספציפי למצבך שיעריך במדויק את חבויות המס בכל תרחיש.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אברהם שלום רב מדי סוף שנה רשות המיסים חוככת בידיה וחושבת על גזירות שנועדו להכניס כסף למדינה. השנה עלה למוקד מס רכוש. המס אמור להיו מחושב לפי שווי הוגן. אם הקרקע חקלאית - התשלום הוא נמוך מאוד. ...
המשך תשובה