הסיפור כזה: לסבתי היתה זכות של 1/5 בקרקע בו היה בניין עם 6 דיירים בדמי מפתח ובית פרטי עם דמי מפתח. הקרקע לא עברה פרצלציה. בנוסף לסבתי היה בית בו התגוררה. אמי ז"ל ירשה 50% מהזכויות של סבתי כלו ר 1/10 מהזכויות בנוסף לדירה בה התגוררה והורישה לאחותי ולי את זכויותיה והבניין נבנה לאחר פטירתה. בהסכם אחותי וא י קיבלנו יחד 50% מאחת הדירות ודוד שלי (אח של אמי ז"ל) את 50% האחרים. האם עלינו לשלם מס שבח על מכירת הדירה שנבנתה? לאחותי ולי יש לכל אחת דירה משלה. את המחצית מהדירה בה התגוררה אמי מכרתי לאחותי.
התשובה מצריכה עיון במסמכים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב מיכאל אלבז. מהשאלה אפשר להבין שאולי מדובר בהעברת דירה במתנה. יחד עם זאת, במקרה של הורשה בלבד, ההורשה עצמה פטורה ממס שבח באופן מלא (לא מהווה עסקה). אבל, אם יש לנכד יותר מדירה אחת, ולמו...
המשך תשובה