שלום רב, ברצוני לקנות בית, לצורך קבלת המשכנתא הבנק מבקש כי גם אבי שהוא ערב מלווה יהיה רשום כבעלים בנכס. לאבי ולאימי יש בית על שמם (1/2 כל אחד) ולאמי יש דירה נוספת אותה קיבלה בירושה הרשומה על שמה בלבד. מה גובה ואופן חישוב מס הרכישה אותו אבי יצטרך לשלם בהנחה והדירה עולה 2 מליון ש"ח וחלקו בדירה יהיה 1/100 (אחוז אחד בלבד).
1,600 ש"ח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דניאלה שלום רב. היות ויש זכויות בניה נוספות, יש לשלם היטל השבחה בעת מימוש הזכויות, ועל כן עשוי לחול מס שבח. לעניין הסכמת השכנים - עצם ההסכמה לא מחייב תשלום מס שבח, אבל יש לבחון זאת בהתאם למסמכי ...
המשך תשובה