שלום אני נכה, ורכשנו דירה לפני כ6 שנים. מימשתי את זכותי לקבל הנחה במס רכישה ושילמתי רק 0.5 אחוז. קנינו שתי דירות קטנות וחיברנו אותן. כך שבעצם נחשב שמימשתי את ההטבה פעמיים. אנו חושבים לקנות דירה נוספת להשקעה וברצוני לשאול, האם אפשר לשלם את מס הרכישה על אחת הדירות הקטנות שרכשתי בשיעור הרגיל. ואז לקבל את ההטבה של חצי אחוז לנכה על הדירה החדשה שנקנה? תודה רבה
אם מימשת פעמיים את ההטבה - אז לא תוכל לממשה שוב כיוון שהיא ניתנת פעמיים לכל החיים. תבדוק במיסוי מקרקעין האם מבחינתם מימשת את ההטבה פעם אחת או פעמיים...
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דניאלה שלום רב. היות ויש זכויות בניה נוספות, יש לשלם היטל השבחה בעת מימוש הזכויות, ועל כן עשוי לחול מס שבח. לעניין הסכמת השכנים - עצם ההסכמה לא מחייב תשלום מס שבח, אבל יש לבחון זאת בהתאם למסמכי ...
המשך תשובה