לפני כשלושה חודשים היו בבעלותי שני חצאי דירת ירושה. חצי מדירה אחת נמכר לפני כחודש ובבעלותי כיום חצי דירת ירושה. הבנתי שאם בבעלותי רק חצי דירת ירושה יש באפשרותי לרכוש דירה והיא תיחשב כדירה יחידה (תיקון שנעשה בשנת 2017 אם אני לא טועה) לעניין מס רכישה. האם הבנתי נכון?
עקרונית הבנת נכון, אולם עפ"י דבריך ירשת 2 חצאים ואחד מכרת, כלומר מלכתחילה ירשת יותר ממחצית דירה וזה עלול להיות בעייתי ולכן מומלץ לברר מול רשות המיסים מראש כדי שלא תמצא את עצמך נדרש לשלם 8% מהשקל הראשון כמס רכישה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

משה שלום. מבחינת רשות המיסים הורשה אינה חייבת במס, אלא אם שולם כסף מחוץ לעיזבון (למשל קונים את החלק של האחים או מעבירים כסף בסמיכות לכך), או במקרים חריגים אחרים. בברכה, עו"ד אושר אלקיים...
המשך תשובה