שלום רב, ברשותי דירה אחת בה אני גר. אני מעוניין לרכוש עם קרובי משפחה חלק בדירה להשקעה. נאמר לי שאם ארכוש רק חצי או שליש בדירה הנוספת לא אצטרך לשלם 8 אחוז מס רכישה על דירה שנייה. האם זה נכון? האם חצי או שליש מהבעלות יפטרו אותי ממס רכישה? תודה!
מי שאמר לך שאם תרכוש חצי או שליש בדירה נוספת לא תצטרך לשלם 8% מס רכישה על דירה שנייה אינו יודע מה הוא שח. במקרה כאמור תחוייב ב - 8% מהשקל הראשון בגין החלק אותו תרכוש.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אפיק שלום. מס השבח מחושב כסך כל העלויות של הרכישה (מס רכישה, עו"ד, מע"מ, הוצאות נוספות) + עלויות הבנייה (כלל עלויות הבניה, הגמר, השלד והמחובר דרך קבע (מזגנים) + הוצאות מכירה (עו"ד, תיווך ועוד). ...
המשך תשובה