שלום, שני ילדינו ואנו ההורים שוקלים רכישת דירה ביחד- 3 שותפים. רק לנו ההורים יש דירה משלנו. מי מאיתנו יצטרך לשלם מס רכישה, אם בכלל? האם רכישת שליש דירה תשפיע בעתיד על ילדי אם ירצו לקנות דירה משלהם מבלי למכור את שליש הדירה המדובר? תודה
לא צויין בני כמה ילדיכם, אולם אם הם מעל 18 ואין להם דירה הם יוכלו ליהנות ממס רכישה מופחת או מאופס תלוי בשווי הנכס הנרכש. לגביכם ההורים תחוייבו במס רכישה בשיעור של 8% מהשקל הראשון בגין חלקכם ברכישה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רון שלום רב. ממה שציינת - אכן אמור לחול מס ליניארי מוטב. איך מחשבים? אסביר בחישוב פשוט (זה הרבה יותר מורכב) שלוקחים את תקופת השבח (משנת 1995 עד 2026 - כלומר 31 שנים), מפחיתים את השנים משנת 1...
המשך תשובה