שלום, ברשותי שתי דירות, הבניין עומד לעבור פינוי בינוי ובקשתי מהקבלן לקבל דירה אחת השווה בגודלה לשתי בדירות, האם הדבר מצריך תשלום מס שבח ?

היי מרקו אלון צהריים טובים.
בהתאם להגיון כלכלי סביר - עדיף לך לקבל שתי דירות מאשר דירה אחת, שכן שווי מ"ר של דירה קטנה גבוה משל דירה גדולה.
כמו כן, התמורה תחושב לפי כל דירה ולא יחדיו.
יחד עם זאת - אני בטוח שניתן למצוא פיתרון יצירתי למה שציינתי - אך זה מחייב לימוד מעמיק של החומר ומציאת פתרון ספציפי.
מוזמן לפנות אלינו ונשמח לסייע.
בהצלחה!
עו"ד אושר אלקיים (כלכלן)
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רפי היקר שלום רב. שאלה מעניינת ומורכבת שנוגעת לצומת שבין דיני הירושה, חוק הנאמנויות וחוק מיסוי מקרקעין. בגדול, הורשה אינה מכירה לעניין מס שבח ומס רכישה – זה נקודת ההתחלה. אבל המבנה שתיארת מוסיף ...
המשך תשובה