שלום, בת זוגי ואני מעוניינים לקנות דירה, כאשר לבת זוגי דירה קודמת בבעלותה שניתנה לה במתנה מהוריה. אנחנו ידועים בציבור (לא נשואים). אין בינינו הסכם ממון, אך דמי השכירות מהדירה של בת זוגי נכנסים לחשבון הבנק האישי שלה ואנחנו מסכימים שהדירה הזו היא שלה בלבד. האם ניתן לשלם 50% מס רכישה על הדירה הנוספת שנקנה (רק על החלק של בת זוגי)? אם כן, האם חובה לערוך הסכם ממון שמצהיר שלי אין זכויות בדירה הקודמת? תודה.
שלום רב,
ככלל אכן עלייכם לחתום על הסכם ממון וזאת בהתאם להלכה האחרונה שהוציא בית המשפט העליון.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ניסים ניקי ממון שלום רב. כן, אתה חייב לדווח על הכנסה זו בטופס 101. השכירות נחשבת להכנסה ממקרקעין (סעיף 1 לפקודת מס הכנסה) ללא קשר לזהות השוכר - בין אם פרטי או חברה. העובדה שהחברה משלמת במקום העובד ...
המשך תשובה