בעלת שתי דירות. האחת דירת ירושה) ירשתי בשלמות אני ילדה יחידה(. השנייה דירה על שמי שאני מעוניינת למכור? האם מגיע לי פטור כי הדירה השנייה היא דירת ירושה? או שאני חייבת במס כי ירשתי בשלמות?

שלום רב מירי.
בחוק מיסוי מקרקעין קיימת הוראה שאם עומדים בכל התנאים בה אזי הדירה שירשת יכולה להימכר בפטור ממס שבח.
יחד עם זאת יש לבחון את הזכויות שהועברו וכן את סדר המכירות והרכישה על מנת להימנע ממס שבח.
מוזמנת להתקשר למשרדנו לשיחת ייעוץ ראשונית על מנת שנבחן את המקרה.
בברכה,
עו"ד אושר אלקיים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אתי שלום רב. עקרונות מיסוי התא המשפחתי משתנים בהתאם לנסיבות המקרה. המקרה שלך מעט בעייתי, כי עשיתם "ערבוב" של הזכויות והחובות (מה שנקרא בשפה המקצועית - "הפרדה רכושית בפועל") על אף הסכם הממון. ...
המשך תשובה