שלום. בבעלותי דירה אחת שאני משכירה. לפני כמה שנים החליט בן זוגי (איננו נשואים) לקנות דירה, והחלטנו שניקח את המשכנתא ביחד ונעבור לגור ביחד בדירה שהוא יקנה. הדירה על שמו בלבד בטאבו. האם אני מחוייבת במס רכישה?

שלום רב.
מיסוי התא המשפחתי הוא נושא שמחייב בדיקה מקיפה של הקשר הזוגי, המערך הפיננסי, ההצהרות שנעשו למיסוי ופרטים נוספים.
עקרונית, אם לקחתם משכנתא ביחד בזמן שאתם בזוגיות (ידועים בציבור), מתגוררים בה יחד ומנהלים בה משק בית משותף, הרי שאף שהדירה אינה על שמך קיימות לך בה זכויות ובעת רכישת דירה נוספת יחול מס רכישה של דירה שנייה.
ממליץ לבחון את המקרה באופן מקצועי בטרם ביצוע כל פעולה משפטית
מוזמנים לפנות אל משרדנו ונשמח לסייע!
עו"ד אושר אלקיים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב משה. במקרה דנן עולה אתה תשלם בוודאות 8% מס רכישה. יחד עם זאת, עולה החשש שאתה עשוי לשלם מע"מ בגין הרכישה הנוספת לאור ריבוי הדירות. מומלץ לבחון את המקרה בצורה מקצועית בטרם ביצוע פעולות ...
המשך תשובה