יש לי על שמי שתי דירות, בדירה אחת, הרשומה על שמי ושמם של אחיי, יש לי 25% בעלות ובדירה שניה, הרשומה על שמי ועל שם גרושתי 50% בעלות. לפני שנתיים מכרתי יחד עם אחיי את הדירה וקנינו דירה אחרת. במסגרת מכירה זו ניצלתי את הפטור ממס שבח הניתן אחת ל4 שנים. כעת, אני מעוניין למכור את הדירה השנייה אשר בבעלות משותפת שלי ושל גרושתי. השאלה היא ניצול הפטור בגין 25% מהדירה מהווה ניצול פטור מלא? או שמא רק ניצול רבע מהפטור המאפשר לי כעת לנצל את יתרת הפטור על החצי שיש לי בדירה השנייה?
אם 25% היו מלוא זכויותיך בדירה הרי ניצלת פטור מלא
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יואל שלום רב. במקרה שתיארת יש סדר זמנים מסוים שאם תעמוד בו - תוכל לקבל מס רכישה של דירה יחידה עבור הדירה השנייה ופטור ממס שבח במכירת הדירה הראשונה. יש לבחון עוד מספר פרמטרים כדי לבסס את התכנון. ...
המשך תשובה