האם אני יכול להגיש בקשה לעיון בכתב אישום כאשר אני צד לא קשור? האם אני צריך לחכות עד שיתנו הכרעה? ואם יש לי קשר לכתב האישום זה משנה?
אילן שלום,
רק נפגע עבירה זכאי לקבל מהתביעה העתק של כתב האישום. אדם אחר, אשר מעוניין לעיין בתיק ביהמ״ש, יכול לפנות, בבקשה מתאימה, לביהמ״ש ולציין את סיבת הפניה [בהתאם לתקנות בתי המשפט ובתי הדין לעבודה (עיון בתיקים), תשס״ג-2003]. עם זאת, הסיכויים שביהמ״ש יאשר לו לעיין בתיק פתוח-הם נמוכים ביותר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
במידה שלא מדובר באיום על בן זוג ושאין למאיים תיקי משטרה מ-5 השנים האחרונות, סביר להניח שלא יוגש נגדו כתב אישום אלא שהתיק ייסגר בהסדר מותנה (הסדר טיעון מחוץ לכותלי ביהמ״ש, במסגרתו יתחייב להימנע מביצוע ...
המשך תשובה