שלום, אנו מעוניינים לקנות דירה קיימת שבתהליכי תמא 38. יש לי 2 שאלות: 1) יש לקבלן הערת אזהרה על הרכוש המשותף בבניין, האם ניתן לקחת משכנתא במקרים כאלו? 2) אם הקנייה/העברת בעלות מתבצעת לפני קבלת טופס 4 (קיים טופס 4 ישן, לפני התמא). מה הדין בקשר להיטל השבחה? יש פתור/אין פתור? האם אדרש לשלם היטל השבחה לאחר קבלת טופס 4 חדש?
בעסקה כמו זו שמתוארת, חשוב מאוד לבדוק את חוזה התמ"א, לפני ההתקשרות בעסקה.
לגבי הערת האזהרה- הבנק למשכנתאות הוא הגוף המוסמך לענות.
לגבי היטל השבחה- אם קיים היטל, המועד הקובע הוא מועד פרסום תוכנית משביחה.
בכל מקרה, יש לעגן את חובת התשלום בחוזה הרכישה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

טופס 4 הוא היתר לחבר חשמל ומים לדירה, ואכן ניתן לאכלס דירה כאשר מתקבל טופס 4. ניתן לקבל טופס 4 גם כאשר הפיתוח הסביבתי לא הושלם במלואו ( לדוגמה- החנייה טרם נסללה, הגינה בחזית עוד לא נשתלה ) .טופס 5 ה...
המשך תשובה