שלום, אנו מעוניינים לקנות דירה קיימת שבתהליכי תמא 38. יש לי 2 שאלות: 1) יש לקבלן הערת אזהרה על הרכוש המשותף בבניין, האם ניתן לקחת משכנתא במקרים כאלו? 2) אם הקנייה/העברת בעלות מתבצעת לפני קבלת טופס 4 (קיים טופס 4 ישן, לפני התמא). מה הדין בקשר להיטל השבחה? יש פתור/אין פתור? האם אדרש לשלם היטל השבחה לאחר קבלת טופס 4 חדש?
בעסקה כמו זו שמתוארת, חשוב מאוד לבדוק את חוזה התמ"א, לפני ההתקשרות בעסקה.
לגבי הערת האזהרה- הבנק למשכנתאות הוא הגוף המוסמך לענות.
לגבי היטל השבחה- אם קיים היטל, המועד הקובע הוא מועד פרסום תוכנית משביחה.
בכל מקרה, יש לעגן את חובת התשלום בחוזה הרכישה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

המקרה הוא מקרה לא פשוט ותלוי מאוד בעובדות . אני בספק אם המתווך יוכל להטיל עיקול על הדירה, בכל מקרה, ניתן יהיה להציע להפקיד את הסכום השנוי במחלוקת בקופת בית המשפט, ואז אפשר בכל מקרה להסיר את העיקול. א...
המשך תשובה